Monday, October 29, 2012

Style Your Scarf

I think it's quite impossible for woman not to talk about fashion and style on her blog. Soo... Here it is...
Just found this pretty lady with her inspiring ways in wearing scarf. 


Well, since I am wearing headscarf in my daily activities, I just modify those a little bit by covering all my hair with the scarf. And it looks gorgeous, really...

Happy styling :D :D !!!

Monday, October 22, 2012

Kalau Anak Disuruh Ngantri Beli Roti...

Suatu hari aku lagi jalan-jalan di sebuah mall di Jakarta. Hari sudah beranjak sore dan sudah saatnya untuk pulang. Mengingat waktu tempuh pulang yang unpredictable dikarenakan macet cet cet-nya Jakarta di sore hari, aku memutuskan untuk mampir dulu ke toko roti untuk bekal di jalan nanti. Eh, setibanya di toko roti, ternyata antri pula. Ya sudahlah, aku langsung masuk ke dalam antrian.

Sekitar jarak 3 orang di depanku ada seorang anak perempuan bertubuh tambun, kutaksir sendiri anak ini kira-kira kelas 4 SD. Aku nggak tau apa yang terjadi saat anak ini berhadapan dengan pramuniaga, tapi yang jelas ia keluar antrian tanpa membawa roti melainkan selembar struk pembelian dan beberapa lembar uang ribuan kembalian dari kasir pramuniaga.

Si anak berjalan menuju sebuah meja dimana duduk seorang ibu bertubuh subur yang kemudian aku tahu adalah ibunya. Entah apa yang digumamkan si anak kepada si ibu, tidak ada hujan tidak ada geledek suara si ibu tiba-tiba meninggi, "Gimana sih dek? Harusnya tanya dong ke Ibuk! Nunggu satu jam gini kita nggak ada waktu!"

Tanpa aba-aba, semua kepala di barisan pengantri langsung menoleh ke si ibu. Tidak berselang 5 detik, kami semua langsung tau duduk permasalahannya setelah si ibu berteriak kepada pramuniaga yang tadi melayani anaknya, "Gimana sih mbak, kita nggak ada waktu buat nunggu satu jam nih". Ternyata si anak baru saja memesan roti, tapi karena belum di oven jadi harus menunggu dulu selama satu jam.

Pramuniaga (dengan muka masam sambil melayani pengantri lain) balas menjawab, "Tadi saya sudah tanya sama si adek, nunggu satu jam nggak apa-apa buk"

Si ibu, "Ya nggak bisa gitu dong mbak, ini anak kecil dia nggak ngerti. Udah gitu pesan 3 lagi"

Pramuniaga, "Kan tadi bilangnya dia mau nunggu"

Si ibu kepada si anak, "Kamu gimana sih dek? Mbok tanya mama dulu dong!"

Si anak, ".........." dengan ekspresi datar (sepertinya sedang menahan lapar)

Si ibu, "Gini deh mbak, kalau ditukar yang lain aja gimana? Saya tambahin nih uangnya"

Pramuniaga, "Nggak bisa ibuk. Ini sudah tercatat di mesin, jadi nggak bisa ditambahin gitu uangnya"

Si ibu semakin geram, "Hiiiiih... Gimana sih ini? Kamu juga! Ditanya dulu dong, ini main pesan aja!"

Setelah ngomel-ngomel sebentar tanpa tanggapan dari pramuniaga, si ibu dan si anak akhirnya meninggalkan toko roti diiringi tatapan seisi toko.

Fiuh...

Thursday, October 4, 2012

Our Next Generation Is Getting Fat (?)

In this past few month, I have been observing kids around my place. It's very easy for me to find kids wearing school uniform which walk in groups since I live in a neighborhood which is near by the kids community like elementary school, kindergarten, small masjid, and local's housing. Luckily, the elementary school itself is located behind my flat. Kid's yelling, teacher's voice, school's bell, national anthem which is sounded every Monday morning in flag ceremony, and every kind of school's noises are my daily playlist. And thankfully, I love them for they always remind me of my sweet childhood memories :)

But... What I have found from my fad observation is quite unpleasant. I have found that most of elementary students today are fat. I did't mean to say obese, but it's crystal clear that from it's appearance that most of them are overweight. Every time I see them walking in group of 4 or 5, at least 2 of them are fat. That's probably nice for some people to see and pinch kid's chubby-fluffy cheeks, but that is not a good indication actually. I am pretty sure that is also happen in another schools out there, particularly in urban area.

In a certain degree, I learn about nutrition, even not the details. What I can say about this is malnutrition, sort of imbalance of nutrition's  intake. Elementary kids are still on their growth age, so they need extra calories for double tasks: for their growth and their daily activities. But growing is not all about calories, growing needs balance intake of calories, vitamins, minerals, water, and also physical activities. What happen today with our elementary kids are excess of calories which come from full-carbo foods, lack of useful vitamins and minerals, lack of drinking pure water since it's been replaced by colored-sweet beverage and soda, and lack of physical activities.

I still remember when I was in elementary, the most favorite games are rubber-rope jumping, kasti (something like baseball), hide and seek, and bola bekel (another Indonesian traditional games using tennis ball). Even all of them are physical games that stimulate our sweat, there's no burden when we play. All we know is that we are having fun. It's so different if we compare with children today which have no more safe space to play those kind of games. Most of them are busy with supplementary course outside school and are not used to play traditional games because the new kind of game has invaded: the screen game. Starts from game-bot, play station game (PS), computer game, cell-phone game, tab-screen game, and every kind of games which only require 2 things: brain and finger.

So pity to see all that have impacted to kid's healthy. Unbalanced intake and unbalanced activities have already made the world is getting fat, day by day. Isn't it?